خانه » خیریه درمانی حضرت ابوالفضل اصفهان » درباره ما » فعالیت های خیریه

فعالیت های خیریه

خَصْلَتَانِ لَيْسَ فَوْقَهُمَا مِنَ اَلْبِرِّ شَيْ ءٌ اَلْإِيمَانُ بِاللَّهِ وَ اَلنَّفْعُ لِعِبَادِ اَللَّهِ 

به گفته نبی اکرم (ص) ايمان به خدا و سودبخش بودن براي بندگان خدا دو خصلتی است که برتر از آن وجود ندارد

انجمن خیریه بهداشتی و درمانی حضرت ابوالفضل (ع) نیز با تکیه بر حدیث رسول اکرم و با یاری و دلدادگی جمعی از نیک اندیشان اصفهانی پس از اخذ مجوز از نیروی انتظامی به شماره ثبت 496 در سال 1369 تاسیس شد. چهارچوب این خانه با یاری خیرینی بنا شده است که از عمق جان باور دارند اعمال، بلندتر از کلمات صحبت میکنند و امروزه خیرینِ ما نشان دادند این باور، یک حقیقت مطلق است.

هدف اصلی این انجمن تاباندن نور است، تاباندن نور به دل هایی که در تنگنای زندگی ایمان و امید به حق را فراموش نکرده اند. از کوچه کوچه های این جغرافیای پهن آور  بیش از  23 هزار بیمار در خانواده خود داریم و اکنون یقینمان پررنگ تر از گذشته است که میشود شادی های حقیقی ساخت، بنابراین سعی کرده ایم با یاری رسانی به بیماران قلبی و کلیوی پل هایی بسازیم از جنس مهربانی، به گمانمان با همین پل های کوچک می شود تکه های مهربانی را تا ابد به هم گره زد.

خیریه حضرت ابوالفضل؛ بیماران کلیوی، بیماران دیالیزی، بیماران پیوند و بیماران قلب بزرگسال و قلب اطفال را بعد از ارائه مدراک و مستندات پزشکی و اثبات عدم توانایی در تامین هزینه های درمان زیر چتر حمایت خود قرار می دهد تا تمامی آنان بتوانند از خزان دوره بیماری گذر کنند و قامتشان زیر بار غم خم نشود.

ما با پرداخت کمک هزینه پیوند، جراحی قلب بزرگسالان و کودکان، کمک هزینه دارو و درمان خرید لوازم پزشکی، راه اندازی تاکسی دیالیز، پرداخت کمک هزینه ایاب و ذهاب خاص بیماران خارج از شهر، اهدا ارزاق و ارائه خدمات روانشناسی؛ خورشید را به مهر و مهر را به زندگی بیماران تحت پوشش خود هدیه داده ایم.

بعد از تاسیس خیریه نیز توانستیم بیمارستان خورشید، الزهرا، شریعتی، امین، صدوقی، زهرا مرضیه، حجتیه، چمران، آیت الله ناصری دولت آباد، گلدیس شاهین شهر، منتظریه نجف آباد، امیرالمومنین شهرضا، بوعلی چادگان و امام رضا خور و بیابانک را به 400 دستگاه دیالیز و تجهیزات پزشکی مجهز کنیم…. اما بعد از سه دهه مهربخشیدن بی چشم داشت این بار خیرین ما با همتی والاتر از قبل مرکز تخصصی حضرت ابوالفضل (ع) را در سال 1397 برای همدلی و همیاری بیشتر و نزدیک تر با بیماران تاسیس کردند.

دل ما به گرمای دلهایی از جنس بخشش گرم است که توانستیم نقطه عطفی باشیم برای ایجاد خیریه هایی چون: خیریه نقص ایمنی، خیریه تالاسمی، خیریه بیمارستان الزهرا، خیریه بیمارستان خورشید، خیریه قمربنی هاشم نجف آباد و خیریه مسکن سازان باشیم.

در هیاهو و تلاطم زندگی بیمارانمان، آموزش قوی ماندن را پیشه راه خود قرار دادیم و با همراهی 120 نفر روانپزشک و روانشناس افتخاری، مفتخر به تاسیس مرکز مشاوره حضرت ابوالفضل (ع) در سال 1398 هستیم اما ما همچنان از قدم برداشتن برای زندگی هدیه دادن نیستاده ایم و در تار و پود تمامی این لحظه ها خداوندی است که هیچ گاه بندگانش را فراموش نمیکند.

این قصه ، نه… این واقعیت از گذشته تا اکنون جاری است و تا بعد از این هم…