کاشت حلزون شنوایی

مساعدت در راستای درمان به بیماران کاشت حلزون کوش

کاشت حلزون شنوایی برای بازگشت نعمت شنوائی در کشورمان  حدود 20 سال پیش آغاز شده است. بیشترین موارد برای انجام این عمل،  بیماران مبتلا  به کری مادرزادی است . این بیماران، درصورتیکه با استفاده از سمعک های قوی دو طرفه، به بازتوانی شنیداری قابل قبول رشد (كه روي كودكان ناشنواي زير 4 سال) دست  نيابند، کاندید جراحی کاشت حلزون گوش خواهند بود. و به كودكان اين امكان را مي دهد  تا مانند اكثر انسانها ي سالم از نعمت شنيدن و سخن گفتن  بهرمند شوند.

کاشت حلزون الکتریکی

افرادي كه تحت عمل جراحي كاشت حلزون شنوايي گوش قرار ميگيرند با كمك پروتز كاشت حلزون گوش و خدمات توانبخشي و تربيت شنيداري بعد از عمل مي توانند به خوبي بشنوند و صحبت كنند. طی این عمل، یک الکترود بسیار ظریف و حساس داخل حلزون گوش نهاده می شود. امواج صوتی از طریق گیرنده ای که روی پوست بیمار قرار داده می شود، گرفته شده به تقویت کننده واقع در استخوان جمجمه منتقل و پس از تبدیل به ایمپالس الکتریکی، وارد الکترود مزبور می شود.

پس از جراحی ، طفل با گذراندن یک دوره صد جلسه ای آموزشی شامل توانبخشي، شنیداری ، گفتار درمانی، قادر خواهد بود این امواج  الکتریکی را (بصورت صوت) در مغز خود حس و پردازش کند. بديهي است كه اين عمل وتهيه پروتز كاشت حلزون شنوايي از كشورهاي توليد كننده هزينه نسبتا بالايي در حدود 25 ميليون تومان دارد  که با توجه به تسهیلات اعطائی وزارت بهداشت و درمان در مجموع برای دریافت پروتز 6 ميليون  تومان هزینه را به خانواده بيمار تحميل مي كند. با توجه به اهميت اين عمل و مزاياي آن ما تصمیم گرفتیم  تا به ياري اين خانواده ها بشتابيم و به لطف خداي مهربان بيماران كانديداي  كاشت حلزون گوش را مورد حمايت قرار دهيم.

کاشت حلزون گوش در کودکان چه مدت طول میکشد؟

طول مدت جراحی کاشت حلزون 4-2 ساعت بوده كه  با استفاده از میکروسکوپ و ابزارهای ظریف و مخصوص عمل می شود.

از مهم ترین نیازهای این بیماران :

-1 كمك هزينه عمل كاشت حلزون شنوايي
-2هزينه هاي گفتار درماني
3-استهلاك  و سرويس دستگاه ها
4-باطري
5-مراقبتهاي ويژه

پذیرش سمت کاشت حلزون شنوایی افراد ناشنوا 

( شش ماهه دوم سال 1396 30 نفر )

در سال 1397          40 نفر

در سال 1398          59 نفر

سال 1399          29 نفر